Qui són els buròcrates?

Una gotera inesperada apareix al sostre del pàrquing i cau directament damunt del meu cotxe durant dos dies seguits sense que ningú no se n’adoni. No vull saber de quina mena de líquid es tractava ni quina qualitat corrosiva tenia, però el cas és que destrueix el parabrises i malmet tot el capó i els dos laterals frontals del vehicle. Aquí s’inicia l’odissea.

Tardo gairebé dos mesos a saber on és l’origen de l’avaria que motiva la gotera. Es tracta d’un conducte de la comunitat de veïns de l’edifici que hi ha damunt del pàrquing, però ningú no m’aclareix en quin pis s’inicia la desfeta. El conducte està reparat, però l’administrador de finques em dona fins a tres domicilis diferents com a possibles causants. L’asseguradora de la comunitat de veïns, que ha assumit la reparació de l’avaria, no vol (o no sap) precisar on és la culpa. Com que em resulta impossible esbrinar l’origen de tot plegat, demano a l’asseguradora del meu cotxe que s’hi posi. Fem un peritatge dels desperfectes del cotxe i mirem de reclamar. No hi ha resposta de la part contrària. Persegueixo la meva asseguradora perquè insisteixi, però ells fan les passes procedimentals que pertoquen i van avançant al seu ritme, sense resposta de ningú. Em moc pel meu compte i apreto l’administrador i l’asseguradora de la comunitat de veïns. A cada trucada parlo amb persones diferents, que teòricament tenen notícia de l’expedient però em donen respostes amb matisos diferents.  Les diferències no semblen importants, però els matisos bloquegen el procés. Finalment, i a un punt de posar-me desagradable, l’asseguradora de la comunitat de veïns diu que d’acord, que probablement ja ho assumiran. Però el pressupot derivat del peritatge que jo he demanat ja ha caducat (fa gairebé dos mesos) i em diuen que ara són ells els que volen fer el peritatge. Concerto hora amb el meu taller mecànic i l’asseguradora. Però el pèrit no s’hi presenta. Necessito el cotxe i l’he d’anar a buscar. Truco emprenyat i accepto les disculpes. Concertem un altre dia i una altra hora. Altre cop, no s’hi presenten. Ara ja em pujo per les parets. La tercera persona diferent de l’asseguradora amb què parlo em reconeix que segurament el pèrit no anirà al taller fins que ell mateix no es posi directament en contacte amb mi. O sigui que he d’anar a buscar altre cop el cotxe per esperar les seves notícies. Però penso que puc aprofitar per arreglar una tonterieta de la guantera que fa temps que tinc pendent i dic als del meu taller que aprofitin que tenen el cotxe per arreglar-ho. L’endemà, quan vaig a buscar el cotxe amb la reparació feta, em diu el mecànic que s’hi ha presentat el pèrit per sorpresa i que ha fet el peritatge. Ah, sí? Encara he estat de sort. Pèrò m’informen que en el peritatge no s’assumeix compromís de reparació. No, encara, com a mínim. Quan m’arribi l’informe oficial del peritatge l’hauré de fer arribar a la meva asseguradora per tal que torni a reclamar a la contrària, ara amb dos peritatges a la mà. El meu mecànic em diu que mai no havia vist un procés tan estrany ni complexe.

La gotera va caure damunt del meu cotxe al voltant del 10 de setembre de 2010. Avui és dia 10 de gener de 2011. I així estem. Fa quatre mesos que em passejo amb un cotxe llastimós, amb un aspecte que fa vergonya.

Per a aquest afer només he tractat, de moment, amb multinacionals que passen per ser de les més efectives en el seu sector. No vull ni saber com seran les ineficaces. I després n’hi ha que es queixen de la burocràcia de l’administració! No hi ha burocràcia més exasperant i impossible que la de l’empresa privada quan ha d’afluixar la mosca! O, simplement, quan tenen mandra.

One Comment

Add yours →

  1. Has patit -estàs patint- un desgraciat cas de burrocràcia, que és el què passa quan un sistema teòricament per a donar servei es posa de cul: llavors tot va fatal, perquè els mecanismes de redundància que teòricament han d’assegurar un bon servei, entren en una dinàmica perniciosa que eternitza els processos.

    És, com tu dius, un problema que també inclou aquelles empreses privades que basen els seus beneficis en les relacions amb les persones.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: